LISA Põhikooli ja gümnaasiumi õppekava Õpilaste juhendamise ja hariduslike erivajadustega õpilaste õppekorralduse põhimõtted
TALLINNA LILLEKÜLA GÜMNAASIUMI HARIDUSLIKE ERIVAJADUSTEGA ÕPILASTE ÕPE JA SELLE KORRALDAMINE
Hariduslike erivajadustega õpilaste õppe korraldamisel lähtutakse Tallinna Lilleküla Gümnaasiumis kaasava õppe põhimõtetest, mille kohaselt üldjuhul õpib haridusliku erivajadusega õpilane tavaklassis koolis kehtestatud õppekava alusel ja õpilase erivajadusega arvestades. HEV õpilaste kaasamine tavaõppesse tähendab seda, et õpe peab olema paindlik, õpilaste eeldustele ja vajadustele kohandatud ning see peab haarama õpilast lisaks õppetööle ka kõigisse teistesse tegevustesse koolis.
Eesmärk:
Toetada õpilaste arengut üldhariduse omandamisel lähtudes tema hariduslikest erivajadustest.
Ülesanne:
− haridusliku erivajadusega õpilase märkamine;
− andekuse, ajutise mahajäämuse või õpiraskuse väljaselgitamine;
− koostöö korraldamine õpilase, lapsevanema, klassijuhataja, aineõpetajate, tugispetsialistide, juhtkonna liikmete ja vajadusel kooliväliste spetsialistide vahel;
− tugisüsteemi ja õpiabi korraldamine.
Tugi- ja õpiabisüsteem on suunatud õpilastele, kelle:
− andekus,
− õpiraskused,
− terviseseisund,
− puue,
− käitumis- ja tundeeluhäired,
− pikemaajaline õppest eemalviibimine või
− kooli õppekeele ebapiisav valdamine toob kaasa vajaduse teha muudatusi või kohandusi
− õppe sisus,
− õppeprotsessis,
− õppe kestuses,
− õppekoormuses,
− õppekeskkonnas
− taotletavates õpitulemustes.
Haridusliku erivajadusega (HEV) õpilaseks loetakse õpilast, kes riiklikus õppekavas püstitatud õpitulemuste saavutamiseks vajab täiendavate tugimeetmete rakendamist või eriõppe korraldust.
Haridusliku erivajaduse väljaselgitamisel kasutatakse pedagoogilis-psühholoogilist hindamist, erinevates tingimustes õpilase käitumise korduvat ja täpsemat vaatlust, õpilast ja tema kasvukeskkonda puudutava lisateabe koondamist, õpilase meditsiinilisi ja logopeedilisi uuringuid.
Õpilase andekust käsitletakse haridusliku erivajadusena, kui õpilane oma kõrgete võimete tõttu omab eeldusi saavutada väljapaistvaid tulemusi ning on näidanud kas eraldi või kombineeritult eelkõige järgmisi kõrgeid võimeid:
1. akadeemiline võimekus,
2. loominguline mõtlemine,
3. võimed kujutavas või esituskunstis,
4. psühhomotoorne võimekus