2020-2023 aasta arengukava lähtepositsioon
- Kooli juhtimissüsteem on paindlik ja laiapõhjaline.
- Koolis on loodud tingimused töötajate arenguks.
- Koolis on paindlik õppekorraldus.
- Koolis on tugimeeskond (HEV-õpilastega tegelev üksus).
- Tagasisideks ja kaasamiseks viiakse läbi arenguvestlusi, toimib koostöö lastevanematega.
- Kooli hoolekoguga on hea koostöö.
- Ressursside juhtimine toimub läbi igaaastase eelarve, mille koostamisel arvestatakse eelmise majandusaasta tulemusi, koolipidaja suuniseid, kooli arengukava eesmärke ja vajadusi.
Parendusvaldkonnad lähtuvalt sisehindamisest on järgmised:
- lähtuda kooli juhtimises väärtuspõhisest juhtimisest;
- kujuneda õppivaks organisatsiooniks – õppida üksteiselt, vahetada kogemusi teiste koolidega, õppida analüüsi käigus selgunud vigadest;
- siduda koolituspoliitika paremini sisehindamise käigus selgunud vajadustega;
- rakendada muutuva õpikäsituse raames erinevaid koostöövorme ja arendada süsteemselt digipädevusi;
- vähendada õpilaste õpikoormust tõhusama ainetevahelise lõimingu abil;
- luua kvaliteetsed tingimused õpilase arengu toetamiseks.
Täielik hetkeanalüüs on toodud dokumendis “Sisehindamise aruanne 2017-2019”.
Lähtuvalt sisehindamise parendusvaldkondadest, Tallinna haridusstrateegiast 2020-2030 ja Eesti haridus- ja teadusstrateegia 2021-2035 eesmärkidest on kooli arengukava meeskond kooli uuele arenguperioodile seadnud kolm peaeesmärki.
1. Muutuva õpikäsituse järjepidev rakendamine
Koolis rakendatakse muutuvat õpikäsitust ja on loodud õpitingimused, mis toetavad iga õpilase arengut vastavalt tema võimetele. Õpetajad kasutavad õppijakeskset lähenemist ja ainetevahelist lõimingut. Õpiruumi lahendused toetavad õppijakeskset lähenemist. Õppijakeskne lähenemine tõstab õpilaste õpimotivatsiooni, mistõttu paranevad ainealased teadmised.
2. Kooli omanäolisuse kujundamine
Koolil on oma nägu ja identiteet, hoitakse ka kooli traditsioone. Kooli sümboolikat kasutatakse aktiivselt ja auga. Koolielus toimuvad traditsioonilised üritused, mida kaasajastatakse vastavalt vajadusele ja võimalustele. Osaletakse aktiivselt koolisiseste ja -väliste ürituste organiseerimisel. Meie koolipere käitub keskkonnateadlikult ja loodussõbralikult. Koolipere väärtustab oma kooli. Koolis toimib sihipärane väärtusarendus. Õpilasesinduse roll ja maine on paranenud. Kool on muutunud avatumaks – koolil on head suhted partnerite, vanemate ja vilistlastega.
3. Ühtse kooli ja omavahelise koostöö arendamine
Kooli igapäevane tegevus toetub koostööle. Koolis on sõbralik, toetav ja üksteisega arvestav koolipere. Osaletakse erinevates projektides ning jagatakse oma edulugusid ja parimaid praktikaid. Lähtutakse kaasava juhtimise ja jagatud vastutuse põhimõtetest.
Tegevuskava täitmist rahastatakse erinevate allikate kaudu, milleks on kooli eelarve (sh omatulu), projektitaotlused, sponsorlus, Tallinna Haridusameti hanked ja võimalusel lisarahastus linna eelarvest.
Püstitatud eesmärkide realiseerumise eelduseks on kooli kollektiivi võime loovalt mõelda ja aktiivselt tegutseda visiooni teostumise nimel ning oskus näha igas olukorras võimalusi, mitte takistusi.