Teisipäeval, 18. jaanuaril kaitsesid 12. klassi õpilased oma uurimis- ja praktilisi töid. Kaitsmisel osales 26 õpilast.
Õppealajuhataja Liis Olt ütles: „Õpilased olid väga tublid, kaitsmisel oli näha, et õpilased on valmistunud ja neid oli lust kuulata oma töödest rääkimas. Latt järgmisele lennule on kõrgele seatud, sest lausa 21 õpilast tegi oma töö hindele „5” (90-100 punkti).”
Üks töö hinnati isegi 100 punkti vääriliseks – Marri Marie Männi praktiline töö teemal „Näitlikud õppevahendid algklasside matemaatikas”. Just praegu on 3. klasside matemaatikas aja teema ja Marri Marie meisterdatud kell, mis ka lastele väga meeldib, on väga tihedas kasutuses.
Huvitavaid praktilisi töid oli teisigi. Andra Alliku „Droonide lennutamise õppematerjal algajale” omab koolis praktilist väärtust, sest see sisaldab kõiki vajalikke teadmisi droonide kasutamiseks. Leidlikkust ja tõelist taaskasutust näitas oma moekollektsiooniga Ciara Cicetti, sest selle valmistamiseks kulus raha minimaalselt. Emma Kaalul valmis pildiseeria eesti keele kui II keele arendamiseks. Aluseks võetud H. Cr. Anderseni muinasjutu „Inetu pardipoeg” põhjal valminud pildid, mille tegemiseks õpilane kasutas Clip Studio Paint ja Procreate keskkondi, on kõrge kvaliteediga ja nende juurde leitud katkendid sobivad. Õpetaja Helje Pukil oli võimalus uurimistöö tegemise käigus ka pildiseeriat tunnis kasutada. Karita Raidi praktilise tööna valmisid lühikesed õppevideod tuntumatest peotantsu sammudest. Kaitsmisel näidatud video oli väga kvaliteetne ja selgitused korrektsed ja selged.
Uurimistöid oli valminud väga erinevatel teemadel, näiteks kirjutati Nobeli preemia pälvinud vene kirjanikest, setode kultuuriliste väärtuste muutusest ajas, diktatuurist Korea RV näitel, energiajookide tarbimisest, suhtumisest seksuaalvähemustesse ning erinevate sooidentiteetidega inimestesse, magusa osakaalust toitumisvalikute tegemisel, toidu raiskamisest jne.
Kätlin Hõbemägi uurimistöö „Õpibarjäärid ja nendega toimetulek” põhjal selgus, et 80% õpilastest saavad oma probleemidega ise hakkama, 60% aitavad sõbrad ja 42% vanemad. Õpetajalt saavad abi vaid 15%, sest õpetajaid niivõrd ei usaldata. Maximus Voitk uuris energiajookide tarbimist Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi 7.-9. klasside õpilaste näitel ja leidis, et probleem ei olegi nii suur, kui ta alguses arvas, ning vähesed õpilased tarbivad energiajooke regulaarselt. Kaisa-Maarja Eessalu uurimistööst selgus, et rohkem kui 50% meie 10. ja 11. klasside õpilastest hindab oma vaimset tervist positiivseks ja et õpilaste suurimaks mõjutajaks on kool. Autor leidis, et see on ka loogiline, sest noored veedavad suure osa oma päevast koolis. Grete-Lii Leinsalu kirjutas oma töö teemal “Teismeliste konfliktid vanematega Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi 7., 9. ja 11. klasside õpilaste näitel”. Grete-Lii töö põhjal on 7. klassis konflikti peamiseks põhjuseks vanemate rahulolematus õpilaste käitumisega, kuid 9. ja 11. klassis on sageli põhjuseks see, et õpilased ei nõustu vanemate seisukohtadega.