MIR-2st esimeste MacBookideni
1986. aasta sügisel avati meie koolis lisaks bioloogia süvaõppeklassile veel teine süvaõppeklass – informaatikaklass, sellise nimetusega Eestis taas esimene. Informaatika – see oli tulevik, millest sel ajal palju räägiti raadios ja kirjutati ajalehtedes.
Aga esialgu oli vaja elada olevikus, kus valitses täielik arvutipõud. Arvutiklassi küttis kolakas MIR-2, oli ka üks venelaste toodetud AGAT ja üks jaapanlaste MSX. Arvutipuudus koolis oli nii täielik, et arvutitundides harjutasid õpilased arvutiklaviatuuril trükkimist paberile prinditud klaviatuuril.
Algusaegadel seati õpilastele sisse esitlusklass, kus oli siis televiisor ja arvuti ning projektor, et pilti ekraani peale näidata.
TLG_esitlusklass koos aruvit, TV ja projektoriga. Foto_Hans Põldoja
Mingi aeg sai käia Luise tänava õppekombinaadis, kus oli klassitäis MSX-e ehk kõnekeeles siis Yamahasid. 1990ndate alguses saabus kooli paarkümmend Eestis toodetud personaalarvutit JUKU, aga nendega ei olnud kunagi selge, kui paljud neist pildi ette võtavad. 1993. aastal käis koolis Rootsi delegatsioon ja, näinud neid pildita Jukusid, saabus varsti Rootsist humanitaarabina meile klassitäis Rootsi arvuteid LUXOR, mis olid n-ö Jukude välismaised vennad, aga palju töökindlamad.
Arvutitunde oli palju, teooriatunde ja praktikatunde, ja need olid seotud matemaatikaga. Jaak Loonde, esimene arvutiõpetaja, pidas arvutiõpetust matemaatika õpetamise abivahendiks. Veel oli tema eesmärk ilmselt arvuti ja poisid kokku viia, edasi oli igaühe enda asi, mis temast arvuti taga sai. Aga ka järgmised arvutiõpetajad olid põhihariduselt matemaatikud ja arvutiõpetus koolis inseneriteadus. Õpiti arvusüsteeme, algoritmilist mõtlemist, koostati BASIC-us lihtsamaid programme, mis enamasti olid seotud matemaatikaga – arvuti pandi lahendama näiteks matemaatilisi võrrandeid või arvutama pindalasid. Paljudele oli see raske, aga oli neid, enamasti poisse, kes ka õhtuti ja isegi öösiti kooli arvutiklassis istusid.
Esimesed IBM-id jõudsid meie kooli 1996. aastal H. Ilvese algatusel alustanud riikliku projekti „Tiigrihüpe” abiga. Esialgu kaks, hiljem juba terve klassitäis. IBM-ide tulekuga muutus kogu arvutiõpetus täielikult – see ei olnud enam seotud matemaatikaga ja programmeerimist enam ei õpitud. Õpetus muutus Office`i-keskseks – kuidas tekste kirjutada, esitlusi ja tabeleid ja muud teha.
2.juuni 2016 Eesti 2.0. launchiti Strawbee STEM komplekte meie koolis koos president Ilvesega.
TLG arvutiklass 2001 a. Kokku 13+1 arvutit. Õpetaja Maie Hannus. Foto_Hans Põldoja
Kuna arvuteid oli ikka veel vähe, seati koolis sisse õpetajatele tööruum kolme IBM arvuti ja printeriga.
Õpetajate tööruumis 3 arvutit. Foto_Hans Põldoja
Meie kool paistiski sel IBM-ide algusajal silma nn ainekesksete arvutitundidega, kus mitte ei õpitud arvutit, vaid seda lihtsalt kasutati aine õppimisel, nagu see praegugi tavaline on. Neid arvutitunde käisid vaatamas nii Eesti kui välismaa õpetajate delegatsioonid. Arvutikasutuse kogemuste jagamiseks olid koolis ka nn tiigrihüppepäevad, kus arvutialal edasijõudnumad õpetajad esitlusi tegid ja uutest programmidest rääkisid. Praegune kooli haridustehnoloog Meeri Sild alustas oma IT-alast tegevust just Tiigrihüppe koolitajana.
Õpetaja ja Tiigrihüppe koolitaja Meeri Sild tutvustamas Gruusia külalistele arvutitundi 2005.a.
Macidest sai meie kooli märk Hans Põldoja eestvedamisel 2004. aastal, kui kooli 3. korrusel avati väike Macidega varustatud meediaklass ja esimesed õpetajad said MacBookide omanikeks. 2006. aastal võitsime koos Reaalkooliga Tallinna Haridusameti konkursi “IKT tulevikukool”, mille eesmärgiks oli luua Tallinna kaks-kolm uudsete IKT lahendustega kooli. Selle projekti kaudu jõudis kooli mobiilne arvutiklass 32 MacBook sülearvutiga, korralik WIFI võrk, Lego Mindstorms robootikakomplekt, interaktiivsed tahvlid ja palju muud, mis praegugi agarasti kasutuses on.
Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi mobiilne arvutiklass. Foto Heiko Kruusi
Võib vist öelda, et tehnoloogiline tulevik, millest 1980ndatel unistati, ongi nüüd olevik.