16. novembril oli koolis traditsiooniline teistmoodi koolipäev, kus kõikide klasside õpilased osalesid Tallinna erinevate muuseumide haridusprogrammides.
Tuleb tõdeda, et muuseumid pakuvad laias valikus põnevaid õppeprogramme, kus õppimine pakub vaheldust tavalisele koolitööle.
1. klasside lapsed õppisid Eesti Tervisemuuseumis, kuidas käituda ohuolukordades kodus, veekogu ääres ja koolis – kuidas erinevate juhtumite korral esmaabi anda ja millised esmaabivahendid peaksid kodus olema. Lôpetuseks said lapsed proovida elustamist.
2. klassid käisid Tallinna Linnamuuseumis muuseumitunnis “Keskaja mängud”, kus neile
tutvustati vana aja lastemänge. Selgus, et keskajal olid mängud üsna sarnased tänapäeva mängudega. Kuulati ka legendi linnavalvur Vana Toomasest. Lapsed said teada, et praegune raekoja tornis vahti pidav linnavalvur on juba kolmas. Esimest Vana Toomast kohtasid nad muuseumis.
3. klassid tutvusid Eesti Loodusmuuseumis mikroskoobiga. Kõigepealt õpiti selgeks mikroskoobi osad ja siis sai uurida paberi kiude, et harjutada mikroskoobi käsitsemist. Siis valmistati ise kartulist preparaat (tärkliseterad) ja katsetati selle värvimist joodilahusega. Pärast tundi sai muuseumis ringi vaadata ja käia vaatamas vahvat multifilmi Läänemere elustikust ning seda ähvardavatest ohtudest.
4. klassid käisid Lastekirjanduse Keskuses tutvumas fantaasiamaailmade ja kriminullidega.
Detektiivlugude tunnis saadi teada, mis raamat on kriminull ja kuidas seda kirjutada. Kaasa said lapsed töölehe, mida hiljem koolis huviga täideti. Fantaasiamaailmade tunnis said lapsed ise välja môelda ja joonistada osatàitjad, tegevuspaiga ja vôluesemed. Seejàrel valiti kôige huvitavamad tööd vàlja ja nendest tekkis fantaasiajutt. Lôpetuseks tutvustati fantaasiaraamatuid.
5. klassid veetsid päeva Nukuteatrimuuseumis makettide töötoas.
Lapsed õppisid töötoas, kes on lavakunstnik ja milline on tema roll lavastuse valmimisel. Saadi teada, et lavakunstnik õpib esmalt tundma teksti, seejärel joonistab lavaplaani ning siis peab ta veel tegema ka lavamaketi. Lühikese ringkäigu ajal tutvusid noored lavastuse „Väike Illimar“ joonistatud plaani, detailse maketi ja lavastuse fotodega.
Teoreetilise osa järel suunduti töötuppa, kus jaguneti neljaliikmelisteks rühmadeks. Iga rühm tutvus kõigepealt katkendiga Astrid Lindgreni “Hulkur Rasmusest” või “Meisterdetektiiv Kalle Blomkvistist” ja siis jagati rühmadele kingakarbisuurused mustad kastikesed koos lihtsate töövahenditega. Meeskonnad pidid kujundama maketi, arvestades nii teksti meeleolu kui ka sündmuse asjaoludega. Kõige viimaks jagati algajatele lavakunstnikele valgusfiltrid, mille abil loodi maketi uus põnev tahk. Kõik rühmad tutvustasid oma töid.
6. klassid käisid Tallinna Loomaaias ning osalesid programmis “Loomad erinevates elukeskkondades”. Pooleteist tunni jooksul rääkis giid huvitavalt erinevatest loomadest, nende elutingimustest erinevates elukeskkondades – kõrgmäestikus, savannis, vihmametsas, kõrbes. Jalutuskäigu jooksul nii väljas kui ka siseruumides õnnestus näha erinevaid loomi, nende hulgas elevante, lumeleopardi, kääbusjõehobu, makaake. Õpilased said palju loomade kohta küsida ning kindlasti palju uut teada. Lõpus oli loomaaias kuuldu kohta tore gruppidevaheline mäng, milles olevatele küsimustele sai koos vastata.
7. klasside õpilased käisid Kiek in de Kökis 17. sajandi lõpus ehitatud bastionikäikudes, kus õpilased viibisid ligi poole kilomeetri pikkuses maa-aluses maailmas põneval ajarännakul. Tunni algul tehti arheoloogilisi kaevamisi liivakastis ning iga leitud ese tuli bastionikäigus olevatele tegelastele tagastada. Uuriti, miks on rajatud salapärased käigud, kes neid on kasutanud ja millised põnevad lood ja legendid on nendega seotud. Saadi teada, kus elasid punkarid, missugust kasutust need käigud veel leidsid ning millisest seinast tuleb välja valge naise kummitus.
8. klassid tegelesid ajalooga Meremuuseumi erinevates asukohtades.
8.a, b ja c klasside õpilased käisid Paksus Margareetas uurimas Peetri koget, 8.c klass aga Lennusadamas, kus teemaks olid viikingid. Saadi teada, kes nad olid ja millega tegelesid ja et Eestimaa on kuulsaks saanud Salme külast leitud viikingite laeva säilmete leiu poolest. Mängiti ise arheolooge ja otsiti leide.
Erinevalt teistest jäid 9. klassid koolimajja, aga tavaliste tundide asemel oli neil esmaabi koolitus.
10. klassid olid muuseumipäeval Filmimuuseumis ja Maarjamäe lossis. Filmimuuseumis oli giidiga tuur, kus räägiti palju filmist ja kuidas filmi tegemise protsess käib. Noored said gruppides arutleda erinevate filmide üle, sobitada filmid nende ilmumisaastaga, postrid filmipealkirjadega ning ka sisu pealkirjaga. Maarjamäe lossis pidid nad iseseisvalt uurima näitust “Minu vaba riik” ning täitma selle kohta ka töölehe, mille oli koostanud meie õpetaja Meeri Sild. Õpilased töötasid telefonis, tööleht oli neid drive’is, kuhu siseneti oma kooli meiliga. Seda töölehte täites õppisid noored päris palju Eesti ajaloo kohta.
11. klassid avastasid Arhitektuurimuuseumi linnaruumi haridusprogrammi raames Rotermanni kvartalit. Õpilased jagati gruppidesse, kus neil olid linnaruumi uurimiseks erinevad ülesanded. Osa õpilasi tutvus hoonete seina mustritega, osa vaatles möödujaid, osa testis istumiskohti jne. Lõpptulemusena valmis kokkuvõttev plakat.
12. klasside teemaks oli lähiajalugu. Vabamus sai tutvuda okupatsiooniaegse eluoluga ja KGB vangikongid, mis asuvad Pagari tänaval asunud KGB peakorteri keldrites, ja seal olev näitus meenutas noortele seal toimunud õudusi.
Kokkuvõttes – oli tegus ja tore õppepäev. Suur aitäh teile, Tallinna muuseumid!