Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi kodukord
Kinnitatud direktori käskkirjaga nr 1-2/11
Kooskõlastatud:
– õppenõukogu 30.08.2022
– hoolekogu 1.09.2022
– õpilasesindus 14.09.2022
1. ÜLDOSA
1.1. Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi kodukorra koostamise aluseks on põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 68 lõige 1.
1.2. Kodukorra täitmine on kõigile Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi (edaspidi TLG) õpilastele ja töötajatele kohustuslik.
1.3. Kooli kodukord ei sätesta neid õpilastele ja koolitöötajatele kehtestatud asjaolusid, mis on ära kirjeldatud teistes kooli dokumentides või õigusaktides.
1.4. Kodukord ja selle muudatused esitatakse enne kehtestamist arvamuse avaldamiseks õppenõukogule, hoolekogule ja õpilasesindusele.
1.5. Kooli kodukorra kehtestab direktor.
1.6. Kodukorda tutvustab õppeaasta alguses või kooli astumisel õpilastele ja lapsevanematele klassijuhataja.
1.7. Kooli kodukord on avalik dokument, millega saab tutvuda kooli veebilehel ja kooli raamatukogus. Kooli kodukord on väljas ka õpilastele ja koolitöötajatele nähtavas kohas kooli infostendil.
2. KOOLI PÄEVAKAVAST ÕPILASELE KOHALDUVA OSA ÕPILASELE JA TEMA VANEMALE TEATAVAKS TEGEMISE KORD
2.1. Kooli päevakava kehtestab direktor ning see on leitav kooli kodulehelt www.lillekyla.edu.ee.
2.2. Päevakavast õpilasele kohalduv osa ning muudatused selles tehakse õpilasele ja vanemale teatavaks õppeinfosüsteemi (eKooli) ja kooli kodulehe ww.lillekyla.edu.ee kaudu.
2.3. I kooliastmes jagatakse õppeaasta kaheks poolaastaks, II ja III kooliastmes kolmeks trimestriks. Kokkuvõtvad hinded pannakse välja poolaasta või trimestri lõpus.
2.4. Õppeaasta poolaastad ja trimestrid määratakse kindlaks vastava õppeaasta üldtööplaanis.
2.5. Õpilase päevakava reguleerib tunniplaan, mis on kättesaadav õpilasele ja tema vanemale kooli kodulehel (https://lillekyla.edupage.org/timetable/).
2.6. Tunniplaani muudatustest teavitab õppejuht või õppetooli juhataja klassijuhatajat ja/või aineõpetajat, kes omakorda informeerib õpilasi suuliselt, e-kirja või õppeinfosüsteemi (eKooli) kaudu.
2.7. Kui õpilasel või vanemal ei ole võimalik saada teavet eKooli või kooli veebilehe kaudu, siis tehakse õpilasele ja vanemale kooli päevakavast õpilasele kohalduv osa teatavaks viisil, milles kool lepib kokku õpilase ja lapsevanemaga individuaalselt.
3. ÕPILASE ÕIGUSED
3.1 Õpilaskonnal on õigus moodustada koolis õpilasesindus, kes esindab õpilaskonda õpilasesinduse põhimääruses sätestatud pädevuse piires koolisisestes suhetes ning suhetes teiste organisatsioonide, asutuste ja isikutega. Õpilasesindus lähtub oma tegevuses õpilaste huvidest, vajadustest, õigustest ja kohustustest.
3.2 Õpilasesinduse määratud liikmetel on õigus olla valitud hoolekogusse ja olla kaasatud õppenõukogu ja tervisenõukogu tegevusse.
3.3 Õpilasel on õigus saada kooli juhtkonnalt, klassijuhatajalt ja õpetajatelt teavet koolikorralduse, oma õiguste ja kohustuste kohta.
3.4 Õpilasel on õigus pöörduda klassijuhataja, aineõpetaja, tugisüsteemi või kooli juhtkonna poole õppimise, õppekava ja selle korralduse ning õpikeskkonna ja turvalisusega seotud küsimustes.
3.5 Õpilasel on õigus pöörduda oma õiguste kaitseks klassijuhataja, kooli juhtkonna ja õpilasesinduse poole.
3.6 Õpilasel on alati õigus saada aineõpetajalt teavet hindamise põhimõtetest.
3.7 Õpilasel on õigus saada vajadusel ainealast konsultatsiooni üks kord nädalas õpetaja pakutud ajal. Konsultatsioon ei tohi segada õpilase tunniplaanijärgset õppetööd.
3.8 Olümpiaadi koolivoorus osaleval õpilasel on õigus puududa õppetööst koolivooru toimumise päeval, kui vastava aine õppetoolijuhataja ei otsusta teisiti.
3.9 Olümpiaadi piirkonnavoorus osaleval õpilasel on õigus puududa õppetööst olümpiaadile eelneval ja olümpiaadi toimumise päeval.
3.10 Õpilasel on õigus olla kaitstud füüsilise ja vaimse vägivalla eest.
3.11 Õpilasel on õigus saada meditsiinilist, psühholoogilist, logopeedilist, sotsiaalpedagoogilist ja eripedagoogilist abi.
3.12 Õpilasel on õigus pöörduda klassijuhataja, huvijuhi või õpilasesinduse liikme poole kooli- ja klassivälise tegevusega seotud küsimustes.
3.13 Õpilasel on õigus osaleda vabade kohtade olemasolul kooli pakutavate huviringide töös.
3.14 Õpilasel on õigus pöörduda haridustehnoloogi poole e-õppega seotud küsimustes.
3.15 Õpilasel on õigus pöörduda raamatukogutöötaja poole õpikute, töövihikute ja soovitusliku kirjandusega seotud küsimustes.
4. NÕUDED ÕPILASE KÄITUMISELE
4.1 Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi õpilane juhindub oma käitumises üldinimlikest väärtustest (ausus, hoolivus, lugupidamine enda ja teiste vastu), järgib Eesti Vabariigi seadusi ja täidab kooli kodukorda.
4.2 Õpilane tervitab kaasõpilasi, kooli töötajaid ja külalisi.
4.3 Õpilane täidab koolikohustust, täidab õpiülesandeid ning omandab teadmisi ja oskusi oma võimete kohaselt.
4.4 Õpilane on kohustatud kooli kaasa võtma tunniks vajalikud õppevahendid.
4.5 Õpilane omab õppeinfosüsteemi (eKooli) isiklikku kontot.
4.6 Õpilane ei häiri tunnis klassikaaslaste ega õpetaja tööd, ei hiline tundi.
4.7 Õpilane lülitab tunni ajal õppetööks ebavajalikud nutiseadmed välja ja hoiab koolikotis (v.a siis, kui neid kasutatakse õpetaja loal õppeprotsessis).
4.8 Õpilane võib õpetaja kappides ja laual olevaid õppevahendeid kasutada ainult õpetaja loal.
4.9 Õpilane osaleb kõigil õppekavaga ettenähtud üritustel.
4.10 Õpilane osaleb kehalise kasvatuse tunnis ka juhul, kui õpilase tervisliku seisundi tõttu on vaja õpetajal teha lapsele kohandusi. Sellisel juhul teavitab lapsevanem õpetajat õpilaspäeviku vahendusel või õppeinfosüsteemi (eKooli) kaudu esimesel võimalusel või hiljemalt esimese tunni alguseks.
4.11 Õpilane esitab ainult tema enda koostatud materjale ja töid. Plagieerimist käsitletakse kodukorra rikkumisena.
4.12 Ekskursioonidel, matkadel, õppekäikudel, võistlustel ja olümpiaadidel esindab õpilane oma kooli ning täidab õpetajate ja teiste neid juhendavate täiskasvanute korraldusi, käitub viisakalt ja kaaskodanikke arvestavalt, täidab ohutusnõudeid.
4.13 Õpilane täidab evakueerimisel ja eriolukordades õpetajate ning teiste koolitöötajate korraldusi.
4.14 Kõik koolipere liikmed hoiavad koolis ja kooli territooriumil puhtust ning korda.
4.15 Kõik koolipere liikmed kasutavad otstarbekohaselt kooli ruume, kooli vara ja nende käsutusse antud õppevara. Kooli vara tahtlikul rikkumisel või kaotamisel hüvitab õpilase vanem tekitatud kahju.
4.16 Õpilane on välimuselt ja riietuselt korrektne, kannab vahetusjalatseid ning riietub koolis vastavalt kooli riietumisstandardile (Lisa 1).
4.17 Õpilane täidab sööklas, garderoobis, aulas, raamatukogus, spordikompleksis, käsitöö- ning tööõpetusklassis ning teistes erialaklassides seal kehtivaid eeskirju.
4.18 Õpilane ei oma, tarbi ega propageeri alkohoolseid jooke, tubakatooteid (sh mokatubakat, e-sigaretti jm), energiajooke, narkootilisi aineid ega mängi hasartmänge.
4.19 1.-9. klassi õpilastel on mobiiltelefonid terve koolipäeva hääletul režiimil koolikotis (v.a õppetöö eesmärgil tehtavate ülesannete ajal). Kui õpilane ei järgi korraldust, on õpetajal õigus esemed juhtkonna juurde hoiule viia.
4.20 Kooli territooriumil on keelatud ilma juhtkonna loata filmida, pildistada ja lindistada. Kui ajakirjanik soovib teha koolist lugu, siis eelnevalt kooskõlastatakse see soov, sh ka koolipere jäädvustamine.
4.21 Infotehnoloogiliste vahendite kasutamine toimub vastavalt linna IT reeglitele: https://teele.tallinn.ee/documents/114658/view#metadata
4.22 Õpilane kasutab kooli IT-vahendeid üksnes õppetööks ja kõik muud tegevused (näiteks mängimine, ilma loata programmide allalaadimine, taustapiltide muutmine jne) on keelatud.
4.23 Õpilane käitub vahetundides nii, et ei sea ohtu ennast ega teisi.
4.24 Õpilasi toitlustatakse sööklas kindlaksmääratud kellaaegadel, mis tehakse õpilastele teatavaks kooli päevakavas.
4.25 Õpilased järgivad lauakombeid, kultuurse käitumise reegleid, ei söö püsti seistes, koridorides. Klassiruumis võib süüa ainult õpetaja loal.
4.26 Iga koolipere liige vastutab oma isiklike esemete eest. Üldkasutatavatesse ruumidesse järelvalveta jäetud esemete eest kool ei vastuta.
4.27 Varastamise, esemete rikkumise vms korral pöördub õpilane või vanem klassijuhataja poole, kes teavitab sellest kooli juhtkonda. Vajadusel esitab vanem avalduse politseile.
5. HINDAMISE KORRALDUS JA HINNETEST NING HINNANGUTEST TEAVITAMINE
5.1 Hindamise korraldus on sätestatud kooli hindamise korras (https://lillekyla.edu.ee/dokumendid/) ja seda ei dubleerita kooli kodukorras.
5.2 Aineõpetaja tutvustab õpilastele põhikoolis iga trimestri algul ning gümnaasiumis iga kursuse algul peamiseid teemasid, suuremaid töid ja hindamise põhimõtteid, kokkuvõtva hinde kujunemist ning konsultatsiooniaega.
5.3 Klassijuhataja tutvustab koolis kehtivat hindamise korraldust (sh käitumise ja hoolsuse hindamise põhimõtteid) lapsevanematele õppeaasta esimesel lastevanemate koosolekul ja õpilastele esimeses oma klassi tunnis.
5.4 Hinnetest, hinnangutest ja koolikohustuse täitmisest teavitatakse õpilast ja tema vanemat õppeinfosüsteemi (eKooli) vahendusel.
5.5 Vajadusel saab õpilane ja tema vanem hinnete kohta suusõnalist infot klassijuhatajalt või aineõpetajalt.
5.6 Kui lapsevanemal ei ole võimalik saada teavet hindamisest õppeinfosüsteemi (eKooli) vahendusel, siis vanem teavitab klassijuhatajat ja klassijuhataja esitab vanemale väljavõtte õppeinfosüsteemist vanemaga kokkulepitud viisil.
5.7 Õpilastele väljastatakse õppeaasta lõpus paberkandjal klassitunnistus.
6. ÕPPEST PUUDUMISE TEAVITAMISE KORD
6.1 Kool peab õppest puudumise ja hilinemise üle arvestust ja teavitab sellest lapsevanemat elektroonilise õppeinfosüsteemi (eKooli) kaudu.
6.2 Õpilase vanem teavitab kooli õpilase puudumisest ja selle põhjustest puudumise esimesel päeval elektroonilise õppeinfosüsteemi kaudu.
6.3 Õppest puudumine on lubatud üksnes mõjuvatel põhjustel. Õpilase puudumine tunnist ei vabasta teda õppematerjali omandamisest. Õppest puudumise mõjuvad põhjused on järgmised:
6.3.1 õpilase haigestumine või temale tervishoiuteenuse osutamine;
6.3.2 õpilase haigestumine koolipäeva jooksul, kui sellest on teavitatud klassijuhatajat, kooli medõde või kooli juhtkonda;
6.3.3 läbimatu koolitee, sotsiaalministri määruses sätestatud ilmastikutingimused;
6.3.4 olulised perekondlikud põhjused (kuni 3 päeva);
6.3.5 kooli esindamine võistlustel, konkurssidel, üritustel.
6.4 Muudel põhjustel õppest puudumiseks tuleb taotleda eriluba, esitades vähemalt 5 tööpäeva varem klassijuhatajale avalduse koos aineõpetajate nõusolekuga.
6.5 Puudumise põhjendatuse kahtlusel on koolil õigus taotleda täiendavaid selgitusi või pöörduda õpilase elukohajärgse valla- või linnavalitsuse poole, kes korraldab meetmete rakendamise puudumise tegelike põhjuste väljaselgitamiseks ja koolikohustuse täitmise tagamiseks.
6.6 Kui vanem ei ole kooli õpilase puudumisest teavitanud ning koolil (sotsiaalpedagoogil) ei õnnestu puudumise põhjust 3 päeva jooksul välja selgitada, teavitab kooli sotsiaalpedagoog sellest õpilase elukohajärgset omavalitsust.
6.7 Põhjuseta puudumised mõjutavad trimestri ja/või õppeaasta käitumishinnet.
7. ÕPILASTE TUNNUSTAMINE
7.1 Koolis avaldatakse õpilastele õpingute jooksul tunnustust heade ja väga heade tulemuste eest õppetöös, klassi või kooli eduka esindamise eest väljaspool kooli, aktiivse klassi- ja koolivälise tegevuse või tunnustust vääriva teo eest.
7.2 Kooli tunnustusmeetmed on järgmised:
7.2.1 suuline kiitus;
7.2.2 kirjalik kiitus õppeinfosüsteemis (eKoolis);
7.2.3 kiitus direktori käskkirjaga;
7.2.4 kooli tänukiri või diplom;
7.2.5 kiitus õppeaasta lõpus klassitunnistusel;
7.2.6 avalik tunnustamine koolikaaslaste ees;
7.2.7 meenete kinkimine;
7.2.8 lapsevanema ja/või õpilase nõusolekul tunnustamine kooli kodulehel ja/või sotsiaalmeedias;
7.2.9 kooli kiituskaart lapsevanemale;
7.2.10 kooli tänukiri olümpiaadidel edukalt esinenud õpilasele;
7.2.11 direktori tänukaart aasta lõpus;
7.2.12 tunnustamine kooli tänuüritusel;
7.2.13 õpilase nime kandmine kooli auraamatusse;
7.2.14 Haridus- ja Teadusministeeriumi kiituskiri „Väga hea õppimise eest“, mis antakse 4.–9. klassi õpilasele, kelle kõik aastahinded on „5“ (väga hea) ja käitumine „eeskujulik“ või „hea“;
7.2.15 kuld- ja hõbemedal gümnaasiumi lõpus.
7.3 Tänuüritusele kutsutakse õpilasi, kes on edukalt esinenud rahvusvahelistel, vabariiklikel, ülelinnalistel ainevõistlustel, konkurssidel, olümpiaadidel või viktoriinidel, saavutanud häid tulemusi spordis või huvitegevuses, korraldanud aktiivselt koolielu ning viinud läbi kooli üritusi. Juhtkonna vastuvõtt toimub üks kord õppeaastas kevaditi.
8. TUGI- JA MÕJUTUSMEETMETEST TEAVITAMINE JA NENDE RAKENDAMINE
8.1 Kui õpilane ei käitu kooli kodukorra kohaselt, rakendatakse koolis tema suhtes põhjendatud, asjakohaseid ja proportsionaalseid tugi- ja mõjutusmeetmeid põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses sätestatud tingimustel ja korras.
8.2 Enne tugi- või mõjutusmeetme määramist kuulatakse ära õpilase selgitused ja põhjendatakse õpilasele tugi- või mõjutusmeetme valikut.
8.3 Õppimise ja koolieluga toimetuleku abistamiseks on õpilasele koolis järgmised tugiteenused:
8.3.1 õpilane suunatakse konsultatsioonitundidesse väljaspool ainetunde;
8.3.2 õpilasele rakendatakse diferentseeritud õpet;
8.3.3 õpilasele rakendatakse individuaalset õppekava;
8.3.4 õpilane suunatakse õpiabirühma;
8.3.5 õpilane saab abi tugispetsialistidelt;
8.3.6 vähemalt üks kord õppeaasta jooksul korraldatakse õpilasega arenguvestlus, mille põhjal lepitakse kokku edasises õppes ja arengu eesmärkides. Arenguvestlusel osalevad õpilane, klassijuhataja ja vajadusel lapsevanem. Arenguvestluste läbiviimise tingimused ja kord on kättesaadav kooli kodulehel;
8.3.7 haridusliku erivajaduse ilmnemisel avatakse õpilasele eKoolis arengukaart, mida saavad täiendada aineõpetajad ja lapsega töötavad tugispetsialistid. Lapsevanemal on õigus omada ülevaadet õpilase toimetulekust, tutvudes arengukaardi sisuga. Arengukaarti täiendatakse vähemalt 1 korral õppeaasta jooksul.
8.4 Eesmärgiga mõjutada õpilasi kooli kodukorra kohaselt käituma ja teistest lugu pidama ning ennetada turvalisust ohustavate olukordade tekkimist koolis, võib õpilase suhtes rakendada põhjendatud, asjakohast üht või mitut järgmist mõjutusmeedet:
8.4.1 suuline märkus;
8.4.2 kirjalik teade/märkus eKoolis;
8.4.3 õpilase käitumise arutamine vanemaga;
8.4.4 kirjalik märkus/noomitus/vali noomitus direktori käskkirjaga;
8.4.5 õpilasega tema käitumise arutamine õppejuhi juures;
8.4.6 käitumishinde alandamine;
8.4.7 õpilasega tema käitumise arutamine õppenõukogus;
8.4.8 esemete ja ainete, mis ei ole käesoleva kodukorra kohaselt keelatud, kuid mida õpilane kasutab viisil, mis ei ole kooskõlas kooli kodukorraga, hoiule võtmine;
8.4.9 õpilasele keelatud esemete ja ainete hoiule võtmine;
8.4.10 konfliktolukorras osalenud poolte lepitamine eesmärgiga saavutada kokkulepe edasiseks tegevuseks;
8.4.11 kooli jaoks kasuliku tegevuse elluviimine (kohaldatakse õpilase või vanema nõusolekul);
8.4.12 pärast õppetundide lõppemist koolis viibimise kohustus koos määratud tegevusega kuni 1,5 tunni ulatuses ühe õppepäeva jooksul;
8.4.13 ajutine keeld võtta osa õppekavavälisest tegevusest koolis, näiteks üritustest ja väljasõitudest;
8.4.14 ajutine õppes osalemise keeld koos kohustusega saavutada selle perioodi lõpul nõutavad õpitulemused (otsustab õppenõukogu);
8.4.15 õpilase poolt Eesti Vabariigi seaduste rikkumisest teavitatakse politseid.
8.5 Koolikohustuse mittetäitmise korral rakendatakse õpilase suhtes üht või mitut järgmist mõjutusmeedet:
8.5.1 hilinemiste korral teavitatakse sellest vanemat eKooli kaudu (märkega „+“);
8.5.2 põhjuseta puudumise korral teavitatakse sellest vanemat eKoolis (märkega „p“);
8.5.3 korduvate põhjuseta puudumiste korral alates kümnest tunnist õppeaasta jooksul teavitab klassijuhataja sellest kooli juhtkonda ja õpilasele tehakse direktori käskkirjaga märkus. Alates kahekümnest põhjuseta puudutud tunnist õppeaasta jooksul teavitab klassijuhataja sellest kooli juhtkonda ja õpilasele tehakse direktori käskkirjaga noomitus;
8.5.4 puudumiste jätkumisel samas mahus kutsutakse õpilane koos vanemaga vestlusele kooli sotsiaalpedagoogi, õppejuhi või direktori juurde, millele võib järgneda kirjalik noomitus direktori käskkirjaga. Vajadusel tehakse esildis kohalikule omavalitsusele;
8.6 Põhjuseta puudutud tunnid, hilinemised ja direktori käskkirjaga tehtud kirjalik noomitus märgitakse õpilase klassitunnistusele.
8.7 Gümnaasiumiõpilase puudumiste korral alates 40%-st ühe kursuse tundidest (v.a kooli esindamise tõttu tundidest puudumine) on aineõpetajal õigus teha kursuse lõpus õpilasele arvestuslik töö kogu kursuse materjali ulatuses.
8.8 Tugi- ja mõjutusmeetme rakendamisest teavitamise kord
8.8.1 Tugi- ja mõjutusmeetme rakendamisest teavitatakse vanemat õppeinfosüsteemi (eKooli) kaudu või kasutades vanema poolt koolile esitatud kontaktandmeid.
8.8.2 Vanemat teavitatakse viivitamata meetme rakendamisest, mis on seotud keelatud esemete või ainete olemasolu kontrollimise ja äravõtmisega õpilase valdusest ning esemete ja ainete kooli hoiule võtmisega, ja kui rakendatakse pärast õppetundide lõppemist koolis viibimise kohustust koos määratud tegevusega kuni 1,5 tunni ulatuses ühe õppepäeva jooksul.
8.8.3 Vanemat teavitatakse kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis, kui rakendatakse ajutist keeldu võtta osa õppekavavälistest tegevustest koolis, näiteks üritustest ja väljasõitudest.
8.8.4 Õppenõukogu kirjalik otsus ajutise õppes osalemise keelu kohaldamise kohta antakse vanemale kätte allkirja vastu.
9. TÄIENDAVAD ALUSED ÕPILASE GÜMNAASIUMIST VÄLJAARVAMISEKS
9.1 Gümnaasiumiõpilase koolist väljaarvamise otsuse teeb direktor, võttes aluseks põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses ja käesolevas kodukorra punktis 9.2 sätestatut.
9.2 Gümnaasiumist väljaarvamist võib rakendada järgmistel juhtudel:
9.2.1 kui õpilasel on õppeaasta lõpus 30. augusti seisuga vähemalt kahes õppeaines üle poole kursusehinnetest „puudulikud“ või „nõrgad“;
9.2.2 kui õpilane on õppeaasta jooksul mõjuva põhjuseta puudunud 30 või enamast õppetunnist ning talle on eelnevalt samal põhjusel õppeaasta jooksul avaldatud vähemalt kahel korral direktori käskkirjaga märkus ja noomitus;
9.2.3 kooli kodukorra ühekordse rikkumise eest järgmistel juhtudel:
9.2.3.1 koolis, kooli territooriumil või kooliga seotud majavälisel üritusel (õppekäigul, ekskursioonil jm) alkoholi- või narkojoobes viibimine;
9.2.3.2 tubaka ja tubakalaadsete toodete (tooted, mida tarvitatakse sarnaselt tubakatoodetele, nt elektrooniline sigaret, või mis on otseselt tubakatoote tarvitamiseks mõeldud tooted, nt vesipiibud, piibud, sigaretipaberid jne), alkoholi ja narkootiliste ainete vahendamine kaasõpilastele;
9.2.3.3 vägivalla kasutamine kaasõpilaste või koolitöötajate suhtes;
9.2.3.4 vargus;
9.2.3.5 kooli või kaasõpilaste vara tahtlik rikkumine.
10. KOOLIHOONEST JA TERRITOORIUMILT SISSE- JA VÄLJALIIKUMISE KONTROLLIMINE NING PIIRAMINE
10.1 Koolis on valvelauatöötajad, kelle tööülesannete hulka kuulub salvestavate kaamerate abil toimuva jälgimine reaalajas, sisse- ja väljaliikumiste kontrollimine ja kooli külastavate isikute tuvastamine.
10.2 Õppetöö ajal kutsutakse külalisi koolimajja ainult juhtkonnaga kokkuleppel.
10.3 Kui lapsevanem soovib tunnis osaleda või on see soovitatav kooli poolt, siis toimub see kooli juhtkonnaga kooskõlastatult.
10.4 Kõikidel õppeprotsessi mittepuutuvatel või kooli tegevusega otseselt mitteseotud isikutel on keelatud viibida kooli ruumides ja kooli territooriumil, välja arvatud seaduses sätestatud juhul.
10.5 Juhul kui kooli ruumides märgatakse võõrast inimest, teavitatakse sellest kohe koolitöötajat, kes võtab vajadusel tarvitusele kõik vajalikud abinõud turvalisuse tagamiseks.
10.6 Alaealistel õpilastel on keelatud koolipäeva jooksul kooli territooriumilt lahkuda, v.a juhtudel, kui õpilased lähevad õppekäigule, ekskursioonile, võistlustele, olümpiaadile. Lisaks võib õpilane koolipäeva keskel koolist lahkuda kooliõe, klassijuhataja või õppejuhi loal.
11. ÕPILASTE JA KOOLITÖÖTAJATE VAIMSET VÕI FÜÜSILIST TURVALISUST OHUSTAVATE OLUKORDADE ENNETAMISE, NEILE REAGEERIMISE, JUHTUMITEST TEAVITAMISE JA NENDE JUHTUMITE LAHENDAMISE KORD NING ABINÕUD ÕPILASTE JA KOOLI TÖÖTAJATE VASTU SUUNATUD VAIMSE JA FÜÜSILISE VÄGIVALLA ENNETAMISEKS
11.1 Vaimse ja füüsilise turvalisuse tagamise eest koolis vastutavad kõik koolipere liikmed.
11.2 Õpilaste ning koolitöötajate vaimset või füüsilist turvalisust ohustavate olukordade ennetamise aluseks on kooli kodukorra täitmine.
11.3 Õpilaste ja koolitöötajate vaimse või füüsilise turvalisuse tagamine ning abinõud vaimse ja füüsilise vägivalla ennetamiseks on koolis reguleeritud järgmiste dokumentidega:
11.3.1 „Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi tegutsemispõhimõtted turvalisuse tagamiseks õppe- ja kasvatustegevuses“– kättesaadav kooli siseveebis ja paberkandjal õpetajate toas;
11.3.2 „Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi töökorraldus COVID-19 leviku tingimustes“ – kättesaadav kodulehel, siseveebis ja paberkandjal õpetajate toas;
11.3.3 „Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi COVID-19 leviku tõkestamise plaan“ – kättesaadav kooli kodulehel, siseveebis ja paberkandjal õpetajate toas.
11.4 Koolitöötajad on kohustatud reageerima õpilaste ning koolitöötajate vaimset või füüsilist turvalisust ohustavate olukordade ilmnemisel vastavalt oma ametijuhendile ja kooli kodukorrale.
11.5 Kodukorra rikkumise või muu õigusvastase teo lahendajaks on üldjuhul õpetaja ja teo toimepanija(d). Vajadusel kaasab õpetaja/ klassijuhataja juhtumi lahendamisse teisi spetsialiste (klassijuhataja, psühholoogi, sotsiaalpedagoogi, teise õpetaja, õppealajuhataja, direktori, lastekaitsetöötaja, noorsoopolitseiniku jt) ja/või lapsevanema.
11.6 Kui õpilane ei täida kooli kodukorda, on koolitöötajal õigus nõuda temalt suulist või kirjalikku seletust. Seletuse ja/või selgituse kirjutamisest keeldumise, samuti seletuses valeandmete esitamise eest võib kool õpilase suhtes rakendada seadusega ettenähtud tugi- või mõjutusmeetmeid.
11.7 Vaimset või füüsilist vägivalda märkav õpilane pöördub lähima täiskasvanu poole, kes osutab esmast abi ja pöördub juhtumi lahendamiseks klassijuhataja, tervishoiutöötaja, sotsiaalpedagoogi, psühholoogi või õppejuhi poole.
11.8 Vägivallajuhtumi korral teavitab õpilane või vanem klassijuhatajat. Juhtumi lahendamiseks kaasatakse tugispetsialistid või vajadusel kooli juhtkond. Vajadusel kaasab kooli juhtkond juhtumi lahendamiseks linnaosa sotsiaaltöötaja, lastekaitsetöötaja ja/või politsei.
11.9 Kooli juhtkond teavitab tõsisematest juhtumitest Tallinna Haridusametit.
11.10 Varastamise, esemete rikkumise või väljapressimise korral teavitab õpilane või tema vanem kooli juhtkonda ja võib esitada vastava avalduse politseile.
11.11 Koolis töötavad tugispetsialistid, kelle poole õpilane saab probleemide korral pöörduda. Probleemide esmane lahendaja on aineõpetaja või klassijuhataja.
11.12 Klassijuhataja või kooli juhtkonna liige teavitab kooli kodukorda rikkunud õpilase vanemaid või hooldajat ning ühiselt otsitakse probleemile lahendus.
11.13 Kui kooli juhtkond leiab, et õpilast ei saa mõjutada seadusega ette nähtud tugi- või mõjutusmeetmete rakendamisega ja koostöö vanematega või hooldajaga ei ole andnud oodatud tulemusi, teavitab kool kohaliku omavalitsuse lastekaitsetöötajat, et kohaldada õpilasele alaealise mõjutusvahendite seaduses ette nähtud meetmeid.
11.14 Võõraste isikute viibimine kooliruumides ei ole lubatud (erandiks on lapsevanemad, kooli ametikohustuste tõttu saabunud isikud ja kooli juhtkonna liikmelt loa saanud isikud).
11.15 Kui kooli territooriumil viibivad alkoholi-, narkojoobes või suitsetavad isikud, kes võivad ohustada õpilaste ning koolitöötajate vaimset või füüsilist turvalisust, tuleb kohe pöörduda politsei poole seaduses ettenähtud meetmete rakendamiseks.
11.16 Koolis on õpilasel keelatud järgmised esemed ja ained:
11.16.1 relv relvaseaduse tähenduses;
11.16.2 lõhkeaine, pürotehniline aine ja pürotehniline toode lõhkematerjaliseaduse tähenduses;
11.16.3 aine, mida kasutatakse mürgistuse või joobe tekitamiseks;
11.16.4 aine, mis on seaduse alusel keelatud õpilase vanusest tulenevalt;
11.16.5 muu ese või aine, mida kasutatakse õpilase või teise isiku elu või tervise ohtu seadmiseks või võõra eseme kahjustamiseks.
12. KOOLI HOIULE VÕETUD ESEMETE JA AINETE HOIUSTAMINE
12.1 Kooli töötaja võib õpilaselt hoiule võtta vaimset ja füüsilist turvalisust ohustavad esemed, mis on loetletud punktis 11.16.
12.2 Koolitöötajal on õigus võtta seadusega mittekeelatud ese või aine hoiule:
12.2.1 kui eset või ainet kasutatakse viisil, mis pole kooskõlas kooli kodukorraga;
12.2.2 kui eset või ainet kasutatakse viisil, mis ohustab isikut ennast ja/või teisi;
12.2.3 kui see takistab või häirib õppeprotsessi läbiviimist.
12.3 Eseme või aine hoiule võtmisel vormistatakse hoiule võtmise protokoll (Lisa 2). Hoiule võetud ese või aine antakse koos aktiga juhtkonna liikme kätte, kes hoiustab eseme või aine selle säilimist tagaval viisil ning tagastab hoiule võetu õppepäeva lõpus reeglina lapsevanemale pärast õpilase käitumise arutamist lapsevanemaga või annab need vajaduse korral eseme või aine ohtlikkusest lähtudes üle politseile.
13. JÄLGIMISSEADMESTIKU KASUTAMINE
13.1 Õpilaste ja koolitöötajate turvalisust ohustava olukorra ennetamiseks ning olukorrale reageerimiseks kasutatakse kooli territooriumil jälgimisseadmestikku põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 44 lg 5 alusel.
13.2 Koolis kasutatavate jälgimisseadmestiku salvestistele on juurdepääsuõigus kooli direktoril ja direktori volitatud isikutel.
13.3 Valvelauatöötaja jälgib p 13.1 sätestatud eesmärgil salvestusseadmete pilti reaalajas.
13.4 Jälgimisseadmestiku salvestisi võib kooli juhtkond kasutada p. 13.1 sätestatud eesmärkidel.
13.5 Jälgimisseadmestiku salvestist säilitatakse kuni kaks nädalat salvestamise päevast arvates.
13.6 Jälgimisseadmestiku kasutamisest teavitamiseks kasutatakse nähtavasse kohta paigutatud teavitussilti, kus on videokaamera kujutis, sõna „VIDEOVALVE“, kaamera kasutamise eesmärk, õiguslik alus, vastutav töötleja ning viide kaamera kasutamise korrale.
13.7 Kool kasutab õpilaste ja töötajate tervise tagamisel termokaameraid.
13.8 Koolis kasutatavad termokaamerad on seadistatud konkreetsele näidule, mis annab teada, et õpilasel/kooli töötajal on kõrgem kehatemperatuur, mis võib tähendada haigestumist. Teavitusi töötleb kooliõde.
13.9 Kõik täiendavad funktsionaalsused on termokaameratel välja lülitatud.
13.10 Vanematel, õpilastel ja teistel kaamerasalvestistele jäänud isikutel on kõik andmekaitsetingimustes sätestatud õigused oma andmete osas.
13.11 Turvakaamera salvestisi ei väljastata kolmandatele isikutele, v.a juhul, kui kolmandal isikul on seaduses sätestatud õigus salvestisi saada. Andmete saamiseks tuleb esitada allkirjastatud nõue, milles peab olema näha salvestise saamise õiguslik alus, eesmärk ja ajavahemik, mille kohta salvestist soovitakse.
14. ÕPIKUTE, TÖÖRAAMATUTE, TÖÖVIHIKUTE JA TÖÖLEHTEDE KASUTAMISE NING ÕPIKUTE KOOLILE TAGASTAMISE TINGIMUSED JA KORD.
14.1 Kooli raamatukogu väljastab vajaminevad õpikud, tööraamatud ja töövihikud õppeaasta alguses.
14.2 Põhikooliõpilasel on tasuta kasutamiseks kooli õppekava läbimiseks vajalikud õpikud, tööraamatud ja töövihikud.
14.3 Gümnaasiumiõpilasele on tasuta kasutamiseks õpikud. Töövihikute ja tööraamatute eest tasub õpilane.
14.4 Õpilane on kohustatud kooli kasutada antud õppevahendeid ja laenutatud teavikuid korralikult hoidma. Märkmete tegemine nendesse on keelatud (v.a isiklikuks kasutamiseks antud töövihikud ja tööraamatud).
14.5 Õppeaasta lõpus tagastavad õpilased koolile kasutada antud õpikud/tööraamatud.
14.6 Õpikutel ja tööraamatutel peavad ümber olema kattepaber või kaaned koos nimesildiga.
14.7 Õpikud ja tagastatavad tööraamatud tagastatakse raamatukokku puhastatult ja korrastatult.
14.8 Õpilane on kohustatud teatama kadunud või rikutud teavikust raamatukoguhoidjale.
14.9 Kaotatud või rikutud teavik tuleb koolile hüvitada. Alaealiste lugejate tekitatud kahju hüvitab vanem või lapse seaduslik esindaja.
14.10 Kaotatud või rikutud teaviku asendab lugeja samaga või kooli raamatukogu poolt võrdväärseks tunnistatud teavikuga. Teaviku mitteasendamisel on lugeja kohustatud tasuma selle turuväärtuse.
14.11 Uue õppeaasta õpikuid ei laenutata õpilasele enne, kui eelnevad võlgnevused on likvideeritud.
14.12 Koolist lahkuvatel õpilastel ja koolitöötajatel tuleb raamatukogule tagastada kõik laenutatud teavikud. Õpilasel tuleb koolist lahkumise avaldusele võtta raamatukoguhoidja allkiri, mis tõendab võlgnevuste puudumist raamatukogus.
15. ÕPILASPILETI KASUTAMINE
15.1 Tallinna Lilleküla Gümnaasiumis on kasutusel elektroonne õpilaspilet (edaspidi e-õpilaspilet).
15.2 E-õpilaspilet on dokument, mis tõendab, et õpilane õpib Tallinna Lilleküla Gümnaasiumis, ning tagab talle ligipääsu kooliga seotud teenustele.
15.3 Õpilane kannab endaga e-õpilaspiletit koolis kaasas.
15.4 Õpilase väljaarvamisel koolist on õpilase kohustus e-õpilaspilet koolile tagastada koos lahkumisavaldusega.
15.5 E-õpilaspileti edasiandmine teisele isikule on keelatud.
15.6 E-õpilaspileti kaotamisel, rikkumisel või purunemisel teavitab õpilane või lapsevanem esimesel võimalusel kooli kantseleid ja kaart suletakse.
15.7 E-õpilaspileti duplikaadi tellimine toimub kooli kodulehe kaudu (https://lillekyla.edu.ee/opilaspiletid/).
16. GARDEROOBI KASUTAMISE KORD
16.1 Õpilased, õpetajad ja külalised jätavad oma üleriided ja välisjalanõud garderoobi.
16.2 Üleriiete taskutesse ei jäeta dokumente, võtmeid, raha, mobiiltelefone ega teisi väärisesemeid. Üleriiete taskutesse jäetud esemete eest vastutab õpilane.
16.3 Garderoobi turvalisus on tagatud kaameravalvega. Vajadusel kasutatakse valvekaamera salvestisi juhtunu selgitamiseks ja kaasatakse korrakaitseorganid.
16.4 Õpilane viib kooliaasta lõpus koolimajast ära oma isiklikud asjad (riided, jalanõud, spordikotid jne). Trimestri jooksul leiukastidesse kogunenud ja õppeaasta lõpuks garderoobi jäetud isiklikud asjad saadetakse taaskasutusse või heategevuseks.
17. KOOLI RAJATISTE, RUUMIDE, RAAMATUKOGU, ÕPPE-, SPORDI-, TEHNILISTE JA MUUDE VAHENDITE TASUTA KASUTAMISE KORD ÕPILASTELE ÕPPEKAVAVÄLISES TEGEVUSES
17.1 Kool annab rajatisi, ruume, raamatukogu, õppe-, spordi-, tehnilisi ja muid vahendeid õpilasele õppevälises tegevuses tasuta kasutamiseks kokkuleppe alusel. Kokkulepe võib olla suuline või kirjalik. Kokkuleppe koolipoolseks esindajaks on direktor või haldusjuht.
17.2 Õpilane võib rajatisi, ruume, raamatukogu, õppe-, spordi-, tehnilisi ja muid vahendeid kasutada õppekavavälises tegevuses tasuta vaid kokkulepitud ajal, viisil ja eesmärgil.
17.3 Õppe-, spordi-, tehniliste ja muude vahendite ning ruumide kasutamisega tekkinud kahju tuleb õpilasel või tema vanemal koolile hüvitada.
17.4 Õpilane suhtub kooli varasse hoolivalt ja tagastab kooli väljastatud vahendid õigel ajal.
18. ISIKUANDMETE TÖÖTLEMINE JA INFOSÜSTEEMIDE KASUTAMINE
18.1 Isikuandmete töötlemisel lähtutakse linna andmekaitsetingimustest (https://www.tallinn.ee/et/andmekaitsetingimused).
18.2 Täpsem teave kooli andmetöötluste kohta on leitav linna andmetöötlusregistrist https://atr.tallinn.ee/.
18.3 Isikuandmete töötlemiseks juhtudel, kui puudub seaduses sätestatud alus neid töödelda, küsitakse nõusolekut kõigilt kooli õppima asunud õpilaste vanematelt. Täisealised õpilased annavad isikuandmete töötlemiseks nõusoleku ise.
18.4 Isikul on õigus nõusolekut oma isikuandmete töötlemiseks igal ajal muuta, esitades avalduse aadressil lillekyla@lillekyla.edu.ee.
18.5 Isikuandmete töötlemise eesmärgiks koolis on põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses sätestatud ülesannete täitmine, sh õppetööd puudutava info edastamine, õppe-eesmärgil kasutatavate kontode loomine, õpilase tunnustamine ja koolielu sündmuste kajastamine.
18.6 Õppe-eesmärgil kasutatavad ja isikuandmetega seotud e-keskkonnad ja infosüsteemid on EHIS (hariduse infosüsteem), eKool (õppeinfosüsteem), EIS (eksamite infosüsteem), RIKS (raamatukogu infosüsteem), õpilaspileti haldussüsteem, Google for Education (Google meil, Google Drive, Google Classroom, Google Calendar, Google Meet, Google Groups), Moodle, Opiq, Nutisport, Mõttemängud (vint.ee), Scratch, Quizlet, Miksike, Matetalgud, Quizizz, Kahoot, Geogebra, Socrative, Foxcademy, eKoolikott, 10Monkeys või muu vastavas nimekirjas kinnitatud infosüsteem (https://docs.google.com/document/d/11gkXGW0FrlZ7fi-rigWv0RWiLkODxiy75IZak3y9TrI/edit).
18.7 Infosüsteemide ja veebirakenduste kasutamiseks, mis on seotud isikuandmete töötlemisega ja ei ole kirjas punktis 18.6, küsitakse luba eraldi. Kui vanem või laps nõusolekut ei anna, siis leitakse alternatiivne võimalus õppeülesande sooritamiseks.
18.8 Õpilastele luuakse kooli astudes Gmaili (eesnimi.perekonnanimi@lillekyla.edu.ee) ja Office 365 konto.
18.9 Kooli loodud arvutikasutaja ja e-posti konto kustutatakse, kui õpilane lahkub koolist. Vanema e-posti aadress kustutatakse e-posti loenditest.
18.10 Kooli kodulehel ja Facebookis avalikustatakse nimeliselt ja/või illustreeriva pildiga selleks loa andnud õpilaste silmapaistvaid saavutusi ja esile tõstmist väärivaid tegevusi, mille eesmärgiks on õpilase tunnustamine ja koolielu oluliste sündmuste kajastamine.
18.11 Õpilaste/vilistlaste/koolitöötajate saavutusi kajastatakse kooli kodulehel järgmiselt:
18.11.1 kuld- ja hõbemedaliga kooli lõpetajad (alaliselt);
18.11.2 õpilased, kes on saavutanud vabariiklikul olümpiaadil või ainevõistlusel 1.–20. koha, piirkondlikul olümpiaadil 1.–10. koha, kooli olümpiaadil 1.–3. koha;
18.11.3 õpilased, kes on saavutused spordivõistlustel kooli esindades Tallinna linna võistlustel 1.–3. koha;
18.11.4 Tallinna Haridusameti väljastatud tunnustused õpilastele;
18.11.5 koolitöötajate tunnustused.
18.12 Kooli personal võib koolis filmida või pildistada määras, mis on vajalik kooli sündmuste jäädvustamiseks ning nende kajastamiseks, rakendades mõistlikkuse printsiipe ning arvestades õpilaste huve.
18.13 Avalikud üritused isikuandmete kaitse seaduse § 11 tähenduses on koolis 1. septembri aktus 1. klassile, 9. klassi ja 12. klassi lõpuaktused. Neid sündmusi jäädvustatakse ja jäädvustused on avalikud kooli kodulehel ja sotsiaalmeediakanalites kooli poolt määratud ajavahemiku vältel.
18.14 Kirjalik nõusolek õpilase pildistamiseks või filmimiseks võetakse lapsevanemalt/hooldajalt kooli astumisel ning kehtib kuni selle tagasivõtmiseni.
18.15 Kooli vilistlaste nimekiri on avalik kooli kodulehel, v.a väikeklassi lõpetanute nimed. Kui vilistlane ei soovi oma nime avalikustamist, siis on võimalik sellest teada anda meili teel (lillekyla@lillekyla.edu.ee).
18.16 Lapsevanem võib kooli korraldatud avalikul sündmusel (nt aktusel, jõulupeol) filmida või pildistada ja saadud fotosid oma sõpradega või pereringis vaadata. Kui vanem soovib sündmusel tehtud pilti, millele on jäänud ka teised isikud, avalikustada internetis, tuleb küsida kõigilt pildile jäänutelt nõusolek. Kui teine isik nõusolekut ei anna, ei tohi pilte avalikustada. Isiklikul otstarbel tehtud jäädvustuste õiguspärase töötlemise eest vastutab lapsevanem.
19. DISTANTSÕPPE KORRALDUS
19.1 Distantsõppe korraldamisel lähtub kool Vabariigi Valitsuse, Terviseameti ja kooli pidaja juhistest.
19.2 Kui distantsõppe vajadus tuleneb ennetavatest meetmetest (näiteks hajutamine), kooskõlastab direktor eelnevalt otsuse kooli pidajaga.
19.3 E-õppe-/kodusõppe päeval toimuvad juhendatud iseseisev töö, videotunnid, õppekäigud jm.
19.4 Distantsõpe on õpetaja poolt juhendatud teadmiste ja oskuste omandamine olukorras, kus õpilane ei ole koolimajas, vaid suhtleb õpetajaga elektrooniliste vahendite kaudu. Osalisel distantsõppel olles toimub osa õppetööst koolis (nädal koolis, nädal kodus jms). Distantsõppe korraldus on õpilasele ja tema vanematele kättesaadav eKoolis.
19.5 Õppetöö distantsõppel toimub kehtiva tunniplaani alusel.
19.6 Distantsõppel viibimisel jaguneb õpe järgmiselt:
19.6.1 otsesuhtlus õpetaja ja õpilaste vahel, mille käigus viiakse kogu klassile läbi videotunde;
19.6.2 õpetaja juhendite põhjal toimuv iseseisev töö, sh praktilised tegevused ja projektitöö;
19.6.3 vajaduspõhine õpetajapoolne täiendav rühma- või individuaalne juhendamine, konsultatsioonid abivajajatele.
19.7 Aineõpetaja valib vahendid, metoodika ja suhtluskanali, mille abil õppetööd läbi viiakse. Soovitatav kanal videotundide läbiviimiseks on Google Meet.
19.8 Videotunni toimumisest annab aineõpetaja teada vähemalt päev enne tunni toimumist.
19.9 Videotunni kestus ei pea olema 45 minutit, aga õpilase töömaht arvestatakse akadeemilise tunni mahus.
19.10 Kui õpetaja antud ülesanne sisaldab õpilase enda filmimist, asukohaandmete töötlemist või muul viisil jäädvustamist, siis peab õpetaja välja pakkuma ka alternatiivse võimaluse. Õpetaja ei jaga saadetud salvestisi teistega ja kustutab need kohe pärast hindamist. Kui õpetaja soovib saadud töid tunnis õppetöö eesmärgil näidata, siis küsib ta eelnevalt selleks luba või esitab tulemi üldistatud kujul, mis ei võimalda ühegi õpilase kohta järeldusi teha.
19.11 Distantsõppes osalemiseks vajab õpilane laua- või sülearvutit, nutitelefoni või tahvelarvutit ning internetiühendust, töötavat kaamerat ja mikrofoni.
19.12 Distantsõppe perioodil laenutatakse õpilastele soovi korral koolist tehnilisi vahendeid (sülearvutid, tahvelarvutid) taotluse alusel vastavalt võimalustele. Taotlus tuleb esitada haridustehnoloogile. Lapsevanem või täisealine õpilane sõlmib kooliga lepingu, mille kohaselt vastutab seadme hoidmise ja tagastamise eest.
19.13 Distantsõppes tunni salvestamine ja salvestiste jagamine ei ole ilma eelneva kokkuleppeta lubatud. Sellise õpilaste või vanemate tegevuse eest ei vastuta kool.
20. VIDEOTUNNIS OSALEMISE KORD
20.1 Videotund on õppetund, mis viiakse läbi reaalajas videosilla kaudu ja kus kehtivad õpilasele samasugused reeglid ja viisakusnormid nagu klassiruumis.
20.2 Videotunnis osalemine on õpilasele kohustuslik, kui õpetaja pole määranud teisiti.
20.3 Enne videotundi kontrollivad õpetaja ja õpilased üle, et osalemiseks vajalikud tehnilised vahendid oleksid töökorras (internetiühendus, kaamera, mikrofon ja võimalusel kõrvaklapid).
20.4 Videotunnis osaleb õpilane sisselülitatud kaameraga ja kasutab soovitatavalt kõrvaklappe tagamaks, et tunnis osalevad ainult ettenähtud isikud.
20.5 Videotundi siseneb õpilane oma koolikontoga. Õpilane, kes ei osale tunnis oma nimega, eemaldatakse tunnist.
20.6 Videotunnis kannab õpilane viisakat ja korrektset riietust.
20.7 Videotundi alustatakse kokkulepitud ajal.
20.8 Tunnis lülitab õpilane mikrofoni sisse ainult siis, kui õpetaja on tema poole pöördunud.
20.9 Kui õpilane soovib esitada küsimust, annab ta sellest märku eelnevalt kokkulepitud korras.
20.10 Videotunni vestlusalas (chat’is) kirjutab õpilane ainult õppetööga seotud infot.
20.11 Õpilane ei tegele videotunnis õppetööväliste tegevustega (mängimine, söömine jne).
20.12 Õpilane ei jaga videotunni linki kõrvaliste isikutega.
20.13 Kõrvalistel isikutel on lubatud videotunnis osaleda vaid eelneval kokkuleppel õpetajaga.
20.14 Õpilane lahkub vestlusruumist, kui õpetaja on andnud selleks loa.
20.15 Videotunni salvestamine on keelatud.
LISA 1 Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi riietumisstandard
TALLINNA LILLEKÜLA GÜMNAASIUMI RIIETUMISSTANDARD
1. IGAPÄEVANE RIIETUS
1.1 Igapäevane riietus on klassikaliselt korrektne.
1.2 I-VI klassi õpilased kannavad vähemalt ühte koolivormi elementi.
1.3 Soojade ilmadega on lubatud kanda soliidseid ühevärvilisi põlvpükse.
1.4 Õpilased ei liialda jumestusega.
1.5 Koolis kantakse vahetusjalatseid.
2. PIDULIK RIIETUS
2.1 Pidulik riietus on nõutav aktustel ja kokkulepitud üritustel.
2.2 Õpilaste pidulik riietus on soovitatavalt must/valge, hele/tume rõivaelementide kombinatsioon kooli sümboolikat kandvate aksessuaaridega.
2.3 Noormeestel soovitatavalt tume ülikond, džemper, viigipüksid või korrektsed ühevärvilised püksid, valge või ühevärviline triiksärk.
2.4 Tütarlastel tume seelik või tumedad püksid, kostüüm või kleit, valge või hele pluus.
2.5 Pidulikel üritustel kantakse kingi või korralikke vabaajajalatseid.
3. SPORDIRIIETUS
3.1 Kehalise kasvatuse tundides kantakse spordiriideid ja -jalatseid.
3.2 Sisehooajal kantakse kehalise kasvatuse tunnis puhtaid heleda tallaga spordijalatseid.
3.3 Spordiriietuses ei viibita väljaspool spordikompleksi ega selle abiruume.
4. SOBIMATU RIIETUS
Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi õpilane ei kanna koolis dresse (v.a. kehalise kasvatuse tund), kapuutsiga riideesemeid, peakatet (v.a erijuhul), eksponeerivat riietust (nabapluusid, särgid, miniseelik jm), rebitud teksaseid ja sobimatu kirje või kujutisega rõivaid.