Meie keemiaõpetaja Mikaela Pakosta ja kunstiõpetaja Annika Linnas tegid 8. klassi õpilastega huvitaval viisil ainetevahelist koostööd, ühendades esmapilgul kaks ühendamatut valdkonda – keemia ja kunsti.
Kunstiõpetuse tunnis oli kaheksandikel teemaks külgvaates portree joonistamine, kus võis kujutada kas iseennast või kedagi omavanust, ja pildi kompositsiooni loomine – teksti ja pildi sidumine, tühja ruumi täitmine. Keemia tundides alustati natuke hiljem perioodilisuse tabelis olevate keemiliste elementide õppimisega. Kui kunstiõpetuse tunnis portree valmis sai, valis iga õpilane endale ühe keemilise elemendi, uuris selle omadusi, saamist ja kasutamist ning leitud faktidega täitis portreepildi tühja ruumi.
Keemiaõpingutega 8. klassis alles alustatakse, kõik on uus ja avastamisel. Nüüd ei alusta õpetaja enam tühjalt kohalt, vaid õpilased omavad teadmisi ja saavad neid ka teistega jagada. „Selline koostöö andis õpilastele hea võimaluse ise elementide kohta infot uurida. Elemente õpetades olid õpilased juba teemas mõnusalt sees,” ütles Mikaela Pakosta.
Keemiaklassis võib nüüd vaadata näitust „Mina ja teadus”, kus õpilaste tehtud portreed koos faktidega keemilistest elementidest on välja pandud.
Lisaks joonistustele valmisid õpilastel jalgpallikaartide tüüpi kaardid, mis aitavad mängulisel moel keemilisi elemente õppida. Kaartide koostamine hõlmas elementidega seotud faktide kogumist ja nende visuaalset kujutamist. Õpilased täiendavad kaarte järk-järgult, kui nad omandavad rohkem teadmisi elementide kohta.
Keemia- ja kunstiõpetaja koostöö on õpilastele avanud uksi elementide maailma ning julgustanud neid loovamal viisil õppima. Sellised lähenemised mitmekesistavad õppimiskogemust, sest ise uurida ja avastada on huvitavam kui lihtsalt fakte pähe õppida.