20.-24. novembril olid meie klassiruumides rollid taas pea peale pööratud. Kokku 86 tunnis andis 32 õpetajat oma rolli edasi kas ühele või mitmele õpilasele, kes koos õpetajaga aineosa endale selgeks tegid, tunni ette valmistasid ja läbi viisid. Eelmise aasta esmakatsetusega võrreldes, kus seitse õpetajat 13 tunnis mentorina õpilastest õpetajatele toeks olid, sai õpetajatööd kogeda seekord palju rohkem õpilasi.
Igasse PeaPealePööratud koolitundi võisid õppijana tulla ka lapsevanemad, kes seda võimalust kasutamata ei jätnud. Muidugi oli lapsevanemal kõige toredam õppida oma lapse juhendamisel ja talle kaasa elada.
Sel aastal kasutasid paljud õpetajad seda nippi, et üks tund jagati mitme õpilasest õpetaja vahel ära. 45 minutit on pikk aeg ja nii on noorel õpetajal lihtsam, lisaks saab rohkem õpilasi õpetajakogemuse.
Kõik asjaosalised jäid kogetuga väga rahule. Õpetajad kiitsid oma hakkajaid noori asemikke, lapsevanematel oli huvitav üle pika aja õpilase rollis olla ja ka oma lapse klassikaaslasi lähemalt tundma õppida, õpilased arvasid, et lahe oli tundi anda, kuigi nii mõnigi arvas, et õpetajaamet ei ole kerge ja tunni ettevalmistamine võtab kaua aega.
Direktor Anu Luure tänab kõiki õpetajaid ja õpilasi, kes PeaPealePööratud tunde läbi viisid, ja lapsevanemaid, kes leidsid aega ja tahtmist õpilase rollis tundides osaleda. „Sellepärast mulle meeldibki meie kool, et koolipere tuleb igasuguste ideedega kohe kaasa, ja see on lahe!” Ühtlasi loodab ta, et õpilastest, kes tunde andsid, kasvab uus õpetajate põlvkond.
Fotosid PeaPealePööratud koolinädalast koos õpetajapoolsete kommentaaridega
2.b klassi õpilased eesti keele ja matemaatika tunnis aktiivselt osalemas.
3.b PeaPealePööratud koolitund oli matemaatika. Õpetajateks olid Simona ja Ralf Endrik ning uuteks õpilasteks Kristi, Kätlin ja Siim.
Tunnis mängiti korrutamise ja jagamisega bingomängu, arvudega 0-5 korrutamise mängu “Mul on… Kellel on?”, lahendati rühmades salakirja, kinnistati jagamis- ja korrutamistehte liikmete nimetusi video järgi räppides ning mängiti Kahooti “3.b matemaatika”.
4.b lapsed olid eriti hakkajad. Tunde anti eesti keeles, matemaatikas, programmeerimises, muusikas ja kunstiõpetuses.
Pildid on tehtud programmeerimise ja matemaatika tunnis.
5.b õpilastel oli vahva eesti keele tund. Kõigile meeldis Kahooti mängida.
5.a ja 5.b klassi kehalise kasvatuse tunnid olid eriti aktiivsed ja mängulised.
5.b ägedad õpetajannad Karoliina, Lenne, Carolina ja Raile. Oli hästi meeleolukas ja sisukas tund. Tegime pillidega dünaamikat, rütmi. Õppisime tempo nimetusi. Laulsime.
5.c oli aktiivne PeaPealePööratud koolitundides. Toimusid eesti keele ja matemaatika tunnid.
Tristan 6.c klassist andis inglise keele tundi. Tunni teemaks olid jõulutoidud Inglismaal ja Eestis. Tunni käigus õpiti uusi sõnu, lahendati ristsõna ja mängiti Kahooti.
7.c klassis oli kaks PeaPealePööratud klassitundi. Tunides käis kokku kuus lapsevanemat. Tund oli väga põnev ja pingevaba. Õpiti protsentülesandeid ja lapsevanemad olid väga aktiivsed. Tundi viisid läbi tublid noored Liise, Eliise, Kristofer, Mirtel, Josep ja Tiffany. Tiffany ema ütles, et ta tuleks jälle, nii tore oli jälle matemaatikat õppida.
8.c muusikatunnis sai palju mängitud muusikateemalisi mänge. Oli hästi vahva. Aitäh, Liisi, Lisann, Lisandra, Elliot!
8.d klassi vene keele tunnis olid väga tublid noored õpetajad.
9.b õpetajad Dmitri ja Erik viisid tunnis läbi rühmatööd teemal “Ruutvõrrand ja ruutfunktsioon”.
9.c klassi noored asjalikud õpetajad Racan, Meribel ja Ruth, kellele väga meeldis tundi anda ja rühmatöid juhendada.
11.a ägedad matemaatika õpetajad Kevin ja Paul. Teemaks oli “Aritmeetiline jada”.
9.d tublid õpetajad Ott, Torm ja Rasmus matemaatika rühmatöid juhendamas.