Selle aasta põhikooli õppekavajärgse loovtöö tegemiseks said õpilased valida seitsme erineva võimaluse vahel. Nüüd on loovtööd tehtud ja edukalt ka kaitstud. Igal rühmal oli oma koolipoolne juhendaja. Anname rühmade kaupa ülevaate, millega meie 8. klasside õpilased loovtöö raames tegelesid.
Õpetaja Marko Krusbergi rühmas tegid õpilased oma minifirma.
Minifirma on Junior Achievement Eesti õpilasfirma programm, mille raames õpilased moodustavad meeskonna, jagavad ametid ja mõtlevad välja tooted, mida siis üheskoos toodavad, reklaamivad ning müüvad nii laatadel kui ka käest kätte ja interneti vahendusel. Minifirma tegemise käigus õpivad õpilased majandust ja ettevõtluseks vajaminevaid praktilisi teadmisi ning arendavad meeskonnatööoskust.
Tänavused meie minifirmad olid Se’p, MK Küünlad, MÄSK ja Vaffin. Neist kolm esimest jõudsid ka üle-eestilisel minfirmade võistlusel finaali, kus MF Se’p pälvis II koha tiitli ja nutika probleemilahenduse eripreemia.
Õpetaja Meeri Silla rühma kuulusid õpilased, kes soovisid ise endale loovtöö teema valida.
Teemad osutusid väga loominguliseks: komponeeriti muusikapala, loodi tants, valmistati pilkupüüdev moekollektsioon, joonistati oma mälestusi ja emotsioone, korjati ravimtaimi ja koostati nendest droogide kogu koos selgitavate materjalidega ning koostati ja avaldati trükis kokaraamat noortele. Oli äärmiselt tore, et õpilased said tegeleda endale huvi pakkuva teemaga ja ennast proovile panna. Tulemused olid väga head ja huvitavad.
Sotsiaalpedagoog Kadri Lepiku grupis oli loovtöö teemaks sündmuse korraldamine ning noored valisid selleks sündmuseks moe-show.
Kuna koroonapiirangud ei lubanud moe-show’d live’is korraldada, tehti alternatiivplaanina moe-show’d tutvustav video. Selle tegemise käigus valmis moe-show värvides logo, meeskonna endi taaskasutuskollektsioon “Koroona kompott” ja kollektsiooni juurde kuuluvad maskid. Tehti moefotosid, õpiti tundma moe ajalugu, tutvuti disaineritega, leiti videosse esinejad ja žüriiliikmed. Kirjutati ka sponsorkirju ja ka saadi endale sponsoreid.
Mängi lühikest moe-show Kahooti! Kõikide mängijate vahel loositakse välja paar TOKU sandaale, mille võitja saab kätte Telliskivi poest. Kõikidel osalejatel palume saata oma andmetega e-kiri aadressile moeshow2021@gmail.com. Võitja teeme teatavaks 17.06 ja moe-show meeskond võtab võitjaga ühendust!
Õpetaja Marju Rahkema-Tilga rühmas oli loovtöö eesmärgiks valmistada vahvad ja arendavad õppemängud I kooliastmele.
Osavate käte abil valmis viis õppemängu. Kolm mängu olid matemaatika sõpradele. Need olid põnevust pakkuv ja liitmise-lahutamise oskust arendav strateegiamäng “Laevade matemaatiline lahing”, jagamistehetega mäng “Jaga ja jäta meelde” ning lihtsamate arvutustehetega “Matemaatika doomino”. Üks mäng oli emakeele sõpradele. See sobib hästi 2. klassi õpilastele eesti keele reeglite ja mõistete kordamiseks. Valmis ka põnev “Linnumäng” loodusõpetuse tundide tarbeks. Selles mängus peavad õpilased ära tundma piltidel olevad Eesti tuntumad linnud ja asetama need seejärel kas ränd-, paiga- või kodulindude plakatile.
Kõik õpilased nägid palju vaeva ja valmis said igati asjalikud mängud, mis on kindlasti suureks abiks, et muuta algklassi tunnid põnevamaks ja mängulisemaks.
Õpetaja Ingrid Mäesalu rühm tegeles projektiga “Vau! Ohoo!” õpikojad.
Projekti eesmärkideks oli tugevdada õpilaste huvi loodus- ja täppisteaduste vastu, arendada õpilaste uurimuslikke ja koostööoskusi, leidlikkust ja loovmõtlemist ning eneseväljendusoskust.
Õpilased osalesid kaheksas erinevas õpitoas (bioloogia, geograafia, keemia, füüsika, matemaatika, ettevõtlus, robootika, IT), mis toetasid ja süvendasid sisu ja tegevusega põhikooli loodus- ja reaalainete õppekava. Õpitubades lahendati meeskonnatööna erinevaid probleemülesandeid ja tehti loodusteaduslikke praktilisi töid.
Õpetaja Lea Lausi loovtöö grupi teemaks oli kokandus ja täpsemalt köögiviljade kasutamine kokanduses.
Eesmärgiks oli mitmekesistada toidulauda natuke teistmoodi retseptidega. Katsetati uute maitsetega. Õpilased tegid porgandimoosi, püreesuppe, köögiviljadest kotlette, täidetud köögivilju. Köögivilju lisati isegi pannkookidele ja kookidesse.
Koolipsühholoog Kai Perteli loovtöö grupil oli väga selge ülesanne – rajada meie koolile oma aed.
Septembris alustas 15 õpilast, kes planeerisid, kaevasid, ehitasid ja istutasid ning kümnete liitrite kaupa istutatut ka kastsid. Tehtud töö ja nähtud vaeva tulemusena kasvab nüüd õppeaias erinevaid viljapuid, marjapõõsaid ja ilutaimi, mida kõik õpilased saavad tundma õppida. Rajatud on turbapeenar, erinevad hekid ja peenrakastid, kus juba sirgumas erinevad maitsetaimed ja köögiviljad.
Loodud aed jääb aastateks neid vahvaid tegijaid meenutama!