3. detsembril oli meil iseseisva õppimise päev, kus kõik klassid peale 9. klasside, kes valmistusid matemaatika ja eesti keele lõpueksamiteks, ning 11. ja 12. klasside, kes olid seotud uurimistööde kaitsmisega, lahendasid ainealaseid loomingulisi ülesandeid kas üksi või koos klassikaaslastega.
Seekordse iseseisva õppimise päeva eesmärgiks oli lõimida loodusõpetust, matemaatikat ja kunstiõpetust, läbivateks teemadeks oli loomingulisus, leiutamine ja loodusteaduslike pädevuste arendamine.
Mõned ülesanded eeldasid ka õues ja looduses liikumist, mis andis võimaluse päeva jooksul värskes õhus viibida ja liikumisest mõnu tunda. See toetab meie liikuma kutsuva kooli ideed „Kui mõte ei liigu, siis liigu!”.
Kõikidele klassiastmetele olid õpetajad koostanud loomingulise ülesande, mis tuli ühe koolipäeva jooksul lahendada ja tulemused ka esitada.
1. ja 7. klass said ülesandeks meisterdada käepärastest vahenditest lindudele söögimaja. 7. klassil tuli lisaks uurida, millised linnuliigid talvel lisasööki vajaksid, mida sobib lindudele anda ning miks ei tohiks toita veelinde. Valmis palju toredaid töid.
2. klassi ülesandeks oli meisterdada kodus olevatest materjalidest robot ning mõelda juurde väike jutuke oma roboti tutvustamiseks. Näiteks 2.c lapsed meisterdasid roboteid, mis aitaks neid õppimises. Tuli mõelda, mis on koolitöös nii raske, et vajaks roboti abi. Nii valmisidki robotid, mis peaksid aitama korrutustabeli õppimisel ja tähestiku meeldejätmisel, ja ka robot, mis ütleb, kas lapse poolt pakutud vastus on õige või vale. Robotitest tehti kooli raamatukokku näitus.
3. ja 6.klassi ülesandeks oli välja mõelda leiutis, mis lahendaks mõne talvel esineva probleemi ja aitaks seeläbi inimesi või loomi. Tore oli näha, et õpilased oskasid sõnastada probleeme ja leida probleemidele nutikaid lahendusi. Näiteks mõeldi välja lund lükkav saabas, jääpurikaid eemaldav seade, jääd sulatav kõnniteede puhastaja, lumevarjuga müts, seadeldis, mis haigestunud päkapiku asemel sussidesse komme paneb, lendav vihmavari, lisasoojendusega jope, anduriga linnutoidulaud, padja kohevaks saputaja, jõuluvanale kirju saatev postkast ja soojaelemendiga linnu ja looma joogitopsid.
5. klassid uurisid lumehelveste struktuure ja valmisid tööd, kus inspiratsiooniks olid lumehelveste geomeetrilised struktuurid.
4. ja 8. klassid said loomingulise ülesande valmistada loodusest leitud materjalidest kunstiteos ja see üles pildistada. Fotodel olid väga eriilmelised fantaasiarikkad tööd, mis näitavad, et otsija leiab isegi talvel loodusest toredat materjali kunsti tegemiseks.
10. klassi ülesandeks oli välja uurida, millised on meie koolimaja kütte-, vee- ja elektrikulud, ning analüüsida saadud andmete põhjal, miks mõnel kuul on rohkem vee-, elektri- ja soojatarbimist kui teistel kuudel. Samuti tuli määrata koolimaja energiaklass ning usaldusväärsetele infoallikatele toetudes mõelda lahendustele, kuidas muuta koolimaja energiatõhusamaks.
Tagasiside teistmoodi koolipäevale oli positiivne. Õpilaste arvates tõi selline teistmoodi koolipäev vaheldust tavapärasesse koolirutiini ja koos tegutseda oli ka tore. Nutikad tööd valmistasid rõõmu nii õpilastele kui õpetajatele.