Nii õpilastest õpetajate, päris õpetajate kui ka tunde külastanud lapsevanemate tagasiside PeaPeale Pööratud koolinädalale on valdavalt positiivne nagu eelmistelgi aastatel.
Mõned näited õpilaste arvamustest
• Nii tore oli ise õpetaja olla ja teisi kamandada, nii et ise ei pidanud kaasa tegema.
• Tore kogemus oli, aga närv tuli nii sisse ja see õpetajaks olemine oli palju keerulisem, kui ma arvasin.
• Ei teadnudki, et õpetajad peavad enne tundi nii palju tööd tegema ühe tunni jaoks.
• Nii äge oli, et saime teistmoodi tunde anda ja lõbusaid ülesandeid teha.
• Vahva oli, aga hirmus ka.
• Sain aru, et õpetajaks ma ei taha saada. Nii raske töö on. Õpilased ei taha üldse kuulata.
• Kehalise kasvatuse tundides on raske rääkida. Kui ühes saalis keegi põrgatab ja teises käib mõni mäng, ei ole üldsegi lihtne samal ajal rääkida.
Õpetajad kiidavad õpilasi, kes julgesid õpetaja rolli proovida ja tunniks tõsiselt ette valmistusid, samuti nende klassikaaslasi, kes neid igati õpetajana aktsepteerisid. Nii lastele kui õpetajatele meeldib ka see, kui tunnis osaleb mõni lapsevanem. Algklassiõpetaja Kristi Anniste kirjutab: „6.c klassi õpilaste tagasiside oli positiivne. Nad olid rahul oma uute õpetajatega. Õpilased ise, kes olid õpetajate rollis, said oma ülesandega hästi hakkama, planeerisid oma tunni hästi ja kõik saadi ilusti valmis. Tunnis oli ka üks rõõmus ja aktiivne lapsevanem, kes klassi ees esitles oma tunnitööd.
Minu arvates on 6. klassi õpilased valmis tundi andma küll. Kuulasin eelnevalt nende enda mõtteid ja siis suunasin ja lisasin veidi. Nad olid väga tublid.”
Algklassiõpetaja Marianne Kull ütleb: „Ma arvan, et meil läks päris hästi. Kahju, et sel aastal ükski vanem ei saanud tulla. Lastele kõigile meeldis, nii neile, kes õpetaja rollis olid, kui ka õpetatavatele. Matemaatikatunni kohta tõi üks poiss välja, et ainult see oli imelik, et õpetaja ise ei teadnud ühe ülesande vastust 🙂
1. klassi lapsed ütlesid, et 4. klassi õpilased võiks rohkem käia neid õpetamas. Nad kasutavad tunnis tehtud järjehoidjaid väga usinalt, mõni oli kodus juurdegi voltinud. Selle tunni valmistasid uued õpetajad täiesti iseseisvalt ette ja tunnis ka minu abi ei vajatud.”
Kehalise kasvatuse õpetaja Asko Esna arvates olid kõik õpilaste läbi viidud kehalise kasvatuse tunnid väga omanäolised ja huvitavad, tundides oli tegutsemist ja lapsed nautisid õpetaja rollis olemist. Ta tegi huvitava tähelepaneku, et tunde läbi viivad lapsed kopeerivad oma õpetajaid: igal õpetajal on tunni läbiviimisel n-ö oma käekiri ja väljendusviis ning lõpilastes oli see äratuntav.
Üks, mida õpilastest tunniandjad oma kogemusest õppisid, on see, et tundi peab korralikult ette valmistama, siis sujub kõik probleemideta. Inglise keele õpetaja Malle Kask ütleb, et 6. klassi inglise keele tund sai ette valmistatud kahe poisiga, kes jagasid omavahel materjali ära. Ja kui siis hommikul teatas üks poiss, et ta on haige, jäi teine tunnis ikka väga hätta. 5.c tüdrukute tund läks aga väga hästi, nad said teha seda, mis neile meeldis, ja see tuli kenasti välja. Nemad küll õpetaja arvates nautisid oma õpetajarolli.
Matemaatika õpetaja Jevgenia Meškenaite, kellele see tagurpidi-tunni moodus väga meeldis, ütleb, et tema 6.b lapsed olid tunni tegevused hästi äbi mõelnud, kodus läbi katsetanud ja teadsid täpselt, mitu minutit iga tegevus aega võtab, mistõttu kõik laabus suurepäraselt.
Lapsevanematele, kes leidsid aega koolitundides osaleda, meeldis see õppevorm samuti. Näiteks kirjutab igal aastal PeaPealePööratud koolinädalatel osalenud Kristel Trutsi, et see nädal annab vanemale võimaluse tutvuda lapse klassiga, kohtuda õpetajatega, tajuda ja näha koolikultuuri. Kõige olulisemaks peab ta seda, et vanemal on võimalus lapsega aega veeta lapse keskkonnas, kuhu ta muidu ei satu. Tore on tema arvates ka see, et lapsed tunnevad PeaPealePööratud nädalast siirast rõõmu.
3.b lapsevanem Ardo Murro arvab aga nii: ”PeaPealePööratud koolinädal oli ülilahe! Sain proovida õpilaseks olemist 3.b klassis. Koos teise lapsevanemaga istusime lastena pinkides ja nautisime väga erilist õppetundi. Tunde vedasid neli õpilast, samas kui õpetaja oli ise õpilase rollis ja aitas vajadusel nõu ja naeratusega. Eesti keele ja matemaatika tunnid olid nii loovad ja aktiivsed, et aeg lihtsalt lendas. See kogemus näitas, kui lahedad ja nutikad meie lapsed on.”
Selle aasta PeaPealePööratud koolinädal on läbi. Õppealajuhataja Liis Olt on kindel, et selle nädala korraldame ka järgmisel aastal, sest tundub, et see on vahva teistmoodi õppimise vorm ja meeldib meie õpilastele.
Aitäh kõikidele õpetajatele, kes õpilasi juhendasid, õpilastele, kes julgesid õpetajaks hakata, ja lapsevanematele, kes leidsid aega meile õpilaseks tulla!